PRO CUP
REGULAMIN TURNIEJU PRO CUP
1. Komitet Turnieju
a) W skład Komitetu Turnieju wchodzą: Dyrektor Organizacyjny, Sędzia Główny Turnieju oraz
przedstawiciel Pola Golfowego Dwa Stawy. Do Komitetu Turnieju może zostać włączony
dodatkowy członek, jeśli tak zdecyduje Komitet. Skład Komitetu Turnieju podany będzie do
publicznej wiadomości najpóźniej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie turnieju.
b) W przypadku potrzeby rozstrzygnięcia sporu przez Komitet, gdy członek Komitetu
Turniejowego jest powiązany z daną sytuacją, nie będzie uczestniczyć w procesie rozstrzygania
sporu.
2. Uprawnieni do gry w turniejach:
a) amatorzy wg definicji zawartych w Regułach Golfa R&A
1- zawodnicy z aktualną kartą HCP PZG na dzień rejestracji do turnieju;
2- zawodnicy posiadający aktualną kartę HCP wydaną przez inne niż PZG narodowe
związki/federacje golfa, pod warunkiem posiadania aktualnego, oficjalnego potwierdzenia HCP,
które musi zostać przedstawione Komitetowi przed rejestracją do turnieju.
b) limity
1- Podczas każdego turnieju obowiązuje limit 52 graczy.
2- Limit handicapu dla kobiet i mężczyzn wynosi 36,0. Do rozgrywek dopuszczeni zostaną
golfiści z hcp wyższym niż 36, ale klasyfikowani będą z hcp=36
c) wykluczenia
Komitet może podjąć całkowicie subiektywną decyzję o niedopuszczeniu do
rejestracji/zakwalifikowania/gry, bez konieczności uzasadniania swojej decyzji.
3. Reguły i etykieta gry w golfa
a) turniej Puchar PRO będzie rozgrywany zgodnie z Regułami Gry w Golfa oraz według Reguł
Lokalnych zatwierdzonych przez Komitet Turnieju;
b) każdy gracz, który rażąco naruszy etykietę gry przez np. rzucanie kijami, używanie
wulgarnych wyrażeń itp., może zostać zdyskwalifikowany po uprzednim, jednorazowym
ostrzeżeniu. Decyzję o zastosowaniu takiej kary może podjąć Sędzia Główny na podstawie
własnej oceny sytuacji.
4. Zgłoszenia, opłaty turniejowe i gracze rezerwowi
a) zgłoszenia do wszystkich turniejów przyjmowane są poprzez stronę turniejową systemu Eagle
PZG.
b) opłaty turniejowe należy uiścić gotówka przed turniejem w recepcji pola.
- Opłata turniejowa wynosi 130 PLN
Cena obejmuje: udział w turnieju 1 dniowym, startpack, lunch po turnieju.
Zawodnicy bez opłaconego prawa do gry na polu Dwa Stawy zobowiązani są do uregulowania
należności green fee we własnym zakresie.
c) Rejestracja, zamknięcie i ogłoszenie list startowych kończy się wieczorem w przeddzień
turnieju
5. Losowanie grup startowych
a) Wszyscy gracze amatorzy zakwalifikowani do turnieju zostaną przydzieleni do dwóch grup
HCP.
1- Grupy handicapowe zostaną ustalone przed pierwszym turniejem cyklu wg struktury
handicapów zgłoszonych zawodników, mając na celu równy podział (+/-1) wszystkich
zgłoszonych graczy. Tak ustalony podział na grupy pozostanie niezmienny na czas rozgrywania
wszystkich turniejów kwalifikacyjnych. W przypadku nierównego podziału, większą grupą
będzie grupa wyższych handicapów.
2- Zawodnik zmieniający handicap w trakcie cyklu turniejów, klasyfikowany będzie w grupie, w
której rozegrał swój pierwszy turniej.
b) grupy startowe inauguracyjnego turnieju ustalane będą na podstawie poziomu hcp
zawodników, zgodnie z kolejnością w systemie rejestracji do turnieju.
c) grupy startowe w kolejnych turniejach cyklu ustalane będą na podstawie punktowej
klasyfikacji generalnej turnieju, w obrębie każdej grupy handicapowej
6. Klasyfikacje i konkursy
a) W każdym turnieju PRO CUP jedyną klasyfikacją jest Strokeplay netto - runda 18 dołków.
Nieukończony dołek/skreślony traktowany jest jako = 15 uderzeń.
Rozstrzyganie Remisów w poszczególnych turniejach kwalifikacyjnych:
Zwycięzcą zostaje zawodnik z niższym handicapem. W przypadku dalszego remisu brane są pod
uwagę wyniki ostatnich rozegranych 9-6-3 dołków.
b) Konkursy w czasie trwania rundy turniejowej rozegrane będą w miejscu wskazanym przez
Organizatora przed każdym turniejem kwalifikacyjnym.
W przypadku rozgrywania konkursu Hole in One:
1- gracz ma obowiązek podpisać swoje piłki pełnym imieniem i nazwiskiem (pisakiem
wodoodpornym).
2- w konkursie liczy się tylko jedno, pierwsze uderzenie zawodnika z tee.
3- w sytuacji, gdy żadna piłka nie wpadnie do dołka jednym uderzeniem, konkurs uznaje się za
nierozstrzygnięty.
4- w sytuacji, gdy jeden z zawodników trafi do dołka za pierwszym uderzeniem konkurs na
wskazanym dołku zostaje rozstrzygnięty i zakończony a kolejni zawodnicy nie biorą w nim
udziału.
Klasyfikacja Generalna
1- Klasyfikacja Generalna całego cyklu PRO CUP odbywać się będzie na podstawie
przyznawanych punktów za uzyskane miejsce w poszczególnych turniejach (na wzór klasyfikacji
PGA Fedex Cup).
2- Zwycięzcą cyklu PRO CUP zostanie Zawodnik, który zgromadzi największą ilość punktów
rankingowych.
3- do Klasyfikacji Generalnej zaliczone zostaną maksymalnie 4 najlepsze wyniki turniejów
kwalifikacyjnych. UWAGA: W Turnieju Grand Prix (finałowy turniej we wrześniu) zdobyte
punkty zostaną naliczone podwójnie.
Rozstrzyganie Remisów w Klasyfikacji Generalnej:
Zwycięzcą zostaje zawodnik z niższym handicapem. W przypadku dalszego remisu brane są pod
uwagę kolejno: liczba punktów zdobyta w ostatnim rozegranym przez Zawodnika turnieju
kwalifikacyjnym, ostatnie 9-6-3 dołki ostatniej rozegranej rundy.
Przydział punktów jest identyczny dla obu grup HCP i przedstawia się następująco:
1 miejsce- 100 punktów, 2 miejsce- 80 punktów, 3 miejsce- 70 punktów,
4- 65, 5- 60, 6- 56, 7- 52, 8- 48, 9- 44, 10- 40, 11- 37, 12- 34, 13- 31, 14- 28, 15- 25, 16-24, 17-
23, 18- 22, 19- 21, 20- 20, 21- 19, 22- 18, 23- 17, 24- 16, 25- 15, 26- 14, 27- 13, 28- 12, 29- 11,
30- 10 punktów.
7. NAGRODY
a) Nagrodami w poszczególnych turniejach kwalifikacyjnych cyklu będą okolicznościowe
statuetki/puchary. Nagrodzeni zostaną zawodnicy, którzy uzyskają najwyższy wynik strokeplay
netto. Obowiązuje to w obu grupach handicapowych.
b) NAGRODY W KLASYFIKACJI GENERALNEJ
I miejsce - tygodniowy zagraniczny wyjazd golfowy
II miejsce - wartościowa nagroda rzeczowa
III miejsce - wartościowa nagroda rzeczowa
Nagrody będą identyczne w obu grupach turniejowych.
Nagroda główna (za 1 miejsce) oznacza: pobyt i 4 rundy golfa – bez transportu!
8. Czas rozpoczęcia gry i grupy startowe.
Każdy z zawodników powinien być gotowy do rozpoczęcia gry 5 minut przed czasem startu
wyznaczonym dla niego przez Komitet Turnieju. Jeżeli zawodnik stawi się na starcie gotowy do
gry w ciągu 5 minut po czasie startu, karą za nie rozpoczęcie gry o czasie (zamiast
dyskwalifikacji) będą dwa uderzenia karne. Po czasie 5 minut – dyskwalifikacja.
Oficjalny czas mierzony jest wg zegara znajdującego się na miejscu startu, a moment startu
ogłoszony zostanie przez Startera.
Zawodnik musi ukończyć rundę w tej samej grupie startowej, w jakiej rozpoczął rundę.
Samowolna zmiana lub łączenie grup startowych przez zawodników są niedozwolone. Karą za
złamanie niniejszej reguły jest dyskwalifikacja.
9. Opóźnianie gry. Wolne tempo gry
Tabela czasów
Komitet Turnieju może ustalić czas, w jakim grupa powinna zagrać dołek, rundę lub jej część.
Niezależnie od tego każda z grup musi zachowywać swoją pozycję na polu w stosunku do grupy
poprzedzającej. Pierwsza grupa będzie uważana za nie zachowującą swojej pozycji w każdym
momencie rozgrywania rundy gdy przekroczy czas określony w Tabeli czasów każda następna
grupa będzie uważana za nie zachowującą swojej pozycji ("out of position ") w przypadku, gdy
różnica czasu pomiędzy nią, a grupą poprzedzającą będzie większa niż różnica czasu na starcie.
Grupa, która przekroczy dopuszczalny czas będzie ostrzeżona przez sędziego. Jeżeli po
następnych dwóch dołkach grupa jest ciągle spóźniona lub "out of position", grupie będzie
mierzony czas bez ponownego ostrzeżenia.
Jeżeli którykolwiek z graczy przekroczy czas przeznaczony na wykonanie uderzenia zgodnie z
regułami Gry w Golfa, będzie on uważany za opóźniającego grę i otrzyma odpowiednią karę od
Sędziego.
Karą za opóźnianie gry jest:
Pierwsze wykroczenie: jedno uderzenie karne,
Drugie wykroczenie: dwa uderzenia karne,
Trzecie wykroczenie: dyskwalifikacja
10. Zawieszenie gry ze względu na złą pogodę.
Jeżeli Komitet Turnieju stwierdzi, że z jakiegokolwiek powodu pole nie nadaje się do gry lub, Że
istnieją powody uniemożliwiające grę, może zarządzić czasowe zawieszenie gry lub unieważnić
grę i wszystkie wyniki danej rundy.
11. Zawieszenie gry z powodu niebezpiecznej sytuacji
Komitet Turnieju w potencjalnie niebezpiecznych warunkach może ogłosić przerwanie gry w
następujący sposób:
a) natychmiastowe przerwanie gry: jeden długi sygnał syreny:
Jeżeli zawodnicy znajdują się między dołkami, nie wolno im rozpocząć gry do czasu wznowienia
jej przez Komitet Turnieju. Jeżeli zawodnicy są w trakcie rozgrywania dołka, muszą niezwłocznie
przerwać grę. Jeżeli zawodnik nie przerwie gry natychmiast, zostanie zdyskwalifikowany, chyba
że okoliczności dadzą podstawy do odstąpienia od takiej kary.
b) przerwanie gry: trzy następujące po sobie sygnały syreny:
Jeżeli zawodnicy znajdują się między dołkami, nie wolno im rozpocząć gry do czasu wznowienia
jej przez Komitet Turnieju. Jeżeli zawodnicy są w trakcie rozgrywania dołka, mogą przerwać grę
natychmiast lub kontynuować ją, pod warunkiem, ze zrobią to bez opóźniania. Jeżeli zdecydują
się na kontynuowanie gry danego dołka, mogą ją przerwać w dowolnym momencie przed
zakończeniem dołka. W każdym przypadku gra musi być przerwana po zakończeniu danego
dołka.
c) wznowienie gry: dwa krótkie sygnały syreny:
Gracze muszą wznowić grę, gdy Komitet Turnieju ogłosi jej wznowienie.
12. Zdawanie kart wyników
a) Marker zobowiązany jest zapisywać na każdym dołku jedynie wyniki brutto gracza, którego
jest markerem oraz własne. Odpowiedzialność za podanie poprawnych i kompletnych wyników
oraz za złożenie poprawnych podpisów na kartach ponosi gracz. Odbiór kart wyników odbywać
się będzie w Centrum Turniejowym przez osobę wskazaną przez Komitet Turnieju w czasie do 15
minut po zakończeniu rundy.
b) jeżeli gracz nie zda swojej karty zgodnie z powyższym zapisem, może zostać
zdyskwalifikowany, chyba, że okoliczności dadzą podstawy do odstąpienia od takiej kary
13. Sprzęt elektroniczny
a) używanie urządzeń elektronicznych do komunikowania się na odległość, w trakcie gry jest
zabronione. Używanie telefonów komórkowych dozwolone jest wyłącznie w celu skontaktowania
się z Sędzią lub Komitetem Turnieju.
b) dozwolone jest używanie elektronicznych urządzeń do pomiaru odległości, pod warunkiem, że
nie można nimi mierzyć innych wartości takich jak: różnice wysokości, temperatura, prędkość i
kierunek wiatru. Urządzenia z dodatkowymi opcjami są zabronione, nawet jeśli opcje te są
nieużywane podczas gry.
14. Wózki golfowe samojezdne (typu Melex)
Używanie wózków golfowych samojezdnych podczas rundy regulaminowej jest dozwolone.
15. Caddies
Nie dopuszcza się możliwości posiadania caddie'ego.
16. Harmonogram turnieju, grupy startowe.
a) wszyscy gracze winni dostosować swoją obecność na zawodach do harmonogramu gry w
turnieju. Komitet Turnieju nie będzie brał pod uwagę żadnych przesunięć czasu gry związanych z
indywidualnymi oczekiwaniami graczy, z jedynym wyjątkiem: jest nim okoliczność zdrowotna
wymagająca np. korzystania z wózka samojezdnego wspólnie z innym graczem.
b) czasy startów grup startowych będą generowane automatycznie z systemu informatycznego
obsługi turniejów na podstawie kryteriów przyjętych przez Komitet Turnieju oraz opisanych w
Regulaminie.
17. Postanowienia końcowe
a) Decyzje Komitetu Turnieju w zakresie interpretacji Regulaminu są ostateczne i nie podlegają
odwołaniu.
b) Wszelkie uwagi uczestników turnieju PRO CUP dotyczące stanu pola, organizacji turnieju lub
innych spraw z tym związanych winny być zgłaszane na piśmie lub drogą elektroniczną do
Komitetu Turnieju.
18. Rejestracja na turniej PRO CUP oznacza, że:
1. Zawodnik zapoznał się niniejszym Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.
a) Nieprzestrzeganie postanowień Regulaminu przez Zawodnika może skutkować
natychmiastowym wykluczeniem Zawodnika z Turnieju.
b) Zawodnik zobowiązany jest przestrzegać polecenia Komitetu Turnieju. Niestosowanie się do
poleceń może skutkować natychmiastowym wykluczeniem Zawodnika z Turnieju.
2. Zawodnik wyraża zgodę na bezpłatne użycie wizerunku w materiałach filmowych,
zdjęciowych i audiowizualnych przygotowanych przez Organizatorów. Zgoda na bezpłatne
użycie wizerunku Zawodnika obejmuje wielokrotne korzystanie z wizerunku Zawodnika w
celach promocyjnych, marketingowych, reklamowych oraz wydawniczych.